Pirmais mēnesis jaunā darbā var būt grūts un satraucošs, dažiem pat nomācošs.
Kad esat nolēmis pieņemt darba piedāvājumu un pārdzīvojis savu pirmo dienu un arī pirmo nedēļu jaunajā darbā, varētu šķist, ka viss trakākais jau aiz muguras, jo taga jau visi par jums visu zina. Taču jaunie kolēģi un priekšnieki arī pēc pirmās nedēļas vēl jūs turpina vērot, tas nozīmē, ka vēl ir iespēja viņus, un, iespējams, arī sevi pārsteigt, parādot sevi no labākās puses.
Tālāk variet iepazīties ar 10 lietām, ko veiksmīgie cilvēki dara savu pirmo 30 dienu laikā jaunā darbā.
Iepazīstās ar visiem
Pirmajā dienā iepazīstieties ar ikvienu savā komandā.
Pats būtiskākais ir iepazīties ar komandu, ar kuru kopā nāksies strādāt, bet, ja tas ir iespējams, vajadzētu iepazīties ar pēc iespējas vairāk kolēģiem, jo darbs, kuru veiksiet, tiešā vai netiešā veidā, ietekmēs viņu darbu, tāpēc pirmā iespazīšanās noteikti var iesildīt attiecības, lai pēc tam būtu vieglāk sastrādāties un sasniegt labākus rezultātus.
Izstaro pozitīvismu
Nevienam nepatīk negatīvisms. Tas, kā jūs rīkosieties pirmajās 30 dienās, veidos kopējo iespaidu par jums, un to var būt grūti mainīt, ja kaut ko izdarīsiet nepareizi.
Mēs visi zinām, ka pirmajam iespaidam ir nozīme. Smaidiet, kad jūs satiekat jaunus cilvēkus. Iepazīstieties ar jaunajiem kolēģiem un skaidri ļaujiet viņiem noprast, cik ļoti jums patīk jaunais darbs un cik daudz kopīgiem spēkiem spēsiet sasniegt. Tas kolēģiem liks pamanīt jūsu pozitīvismu un noteikti ļaus jums veiksmīgāk sastrādāties.
Gūst skaidrību par to, ko no viņiem sagaida
Ir ārkārtīgi svarīgi, lai jūs jau pirmajās dienās ar savu tiešo vadītāju apspriestu to, ko uzņēmums no jums sagaida, kā arī saprastu prioritātes.
Vadītājam var uzdot sekojošus jautājumus:
• Kas ir būtiskākais, pie kā jūsu komanda šobrīd strādā?
• Kādi ir lielākie šķēršļi, ar kuriem komanda saskarās?
• Ko jūs varat darīt, lai būtu noderīgs/-a jau šodien?
Uzdod inteliģentus jautājumus
Parasti jaunie darbinieki pirmajās dienās mēģināt pierādīt savu interesi darbā un vēlmi mācīties. Tomēr vajag uzmanīties no tā, ka pirmajās dienās tiek uzdoti pārāk daudz jautājumi. Parasti ir dots pietiekami daudz laika, lai apgūtu jauno darbu, tāpēc nevajag pārspīlēt ar jautājumu uzdošanu pirmajās dienās, kā arī noteikti vajag katru jautājumu kārtīgi pārdomāt, lai tas izklausītos pietiekami inteliģenti un radītu iespaidu, ka esiet kompetents un spējīgs darbinieks un kolēģis.
Saprot kā padarīt vieglāku tiešā vadītāja dzīvi
Ja nezinat, kā kaut ko izdarīt - jautājiet! Varētu šķist, ka nonākam pretrunās ar jautājumu uzdošanu, taču tā nav. Nevajag pārspīlēt ar nenozīmīgu jautājumu uzdošanu, taču notikti pajautājiet nozīmīgās lietas, jo ja sapratīsiet, kā ir veicams jūsu darbs, to ātrāk apgūsiet un pieļausiet daudz mazāk kļūdas, un tas liks jums izskatīties labi vadītāja acīs un jūsu vadītājam izskatīties labi viņa vadītāja acīs. Tas noteikti atvieglos jūsu vadītāja un jūsu dzīvi.
Miegu liek kā prioritāti
Veiksmīgi cilvēki saprot, ka, ierodoties darbā, kamēr vēl esiet pa pusei aizmidzis, ietekmēs produktivitāti un rezultātus, un var kādam likt aizdomāties, ka, iespējams, esiet vienkārši neinteresēts veicamajā darbā. Nemaz nerunājot par to, ka miega trūkums ietekmē visu, sākot ar atmiņu līdz pat asinsspiedienam, tāpēc īpašu vērību vajag pievērst tam, lai kārtīgi izgulētos.
Sadarbojas un komunicē ar komandas biedriem
Ir svarīgi parādīt, ka esiet gatavs sadarboties un komunicēt ar savu komandu, tāpēc ir vērts savas sapakotās pusdienas tomēr atstāt mājās un aiziet paēst kopā ar kolēģiem, jo pusdienās tomēr atmosfēra ir atraisītāka, nekā darba vidē.
Seko līdzi savam progresam
Katru dienu vajag veltīt 30 minūtes lai plānotu un atsekotu savu darbu. Pirmās 15 minūtes vajag paņemt no rīta, lai saplānotu dienu un izlemtu, kādi ir dienas mērķi, kas ir jāsasniedz, un otrās 15 minūtes - dienas beigās, lai pārdomātu, ko ir izdevies paveikt, ko nē, un kāpēc. Tā ir iespēja savu darbu novērtēt, saprast veiksmes un arī redzēt pieļautās kļūdas.
Ievēro lietas, kas ietekmē komandu
Kad esat jau iepazinies ar vidi, pavērojiet un ņemiet vērā sāpīgos punktus, kas ietekmē komandas biedrus.
Iespējams, ka sāpīgā lieta ir kāds solis konkrētā procedūrā, darbā vai kāds kolēģis vienkārši konkrēto darbu necieš, tāpēc tas rada saspīlējumu. Pirms ejiet ar saviem ierosinājumiem, izmaiņām, ir vērts saprast, kāpēc konkrētā lieta ir sasāpējusi vai vienkārši neiet, jo tikai uzzinot cēloni var vislabāk atrisināt problēmu.
Neviens nesaka, ka jums šī problēma ir jāatrisina, bet, jo vairāk jūs saprotat savas komandas problēmas, jo labāks komandas dalībnieks jūs varat būt.
Atrod mentoru
Visbeidzot, veiksmīgi cilvēki var atrast mentoru, kurš var vadīt cauri pirmā mēneša jaunumiem, problēmām, darbiem un kolēģiem, jo ne vienmēr uzņēmums piešķir mentoru. Ir ieteicams atrast sev cilvēku, kas konsultē un atbalsta jūs, līdz spējat visu paveikt viens.
Tas var nebūt tikai viens cilvēks, tie var būt kaut pieci cilvēki, kas palīdzēs sasniegt to, ko vēlaties.
Avots - https://www.thriveglobal.com/stories/21996-10-things-successful-people-do-in-their-first-month-at-a-new-job