Protams, ka arī šādai uzvedībai par godu ir veikts pētījums, kas atklāj, ka nepieklājība ir gluži kā vīruss, kas ļoti ātri izplatās darba vidē. Pat viens cilvēks darbā, kurš neuzvedas atbilstoši etiķetei, var lielā mērā ietekmēt visa biroja atmosfēru, paveikto darbu, Tavu un līdzcilvēku motivācju..
Soļi, lai nepieklājības vīruss nekad neaplipinātu Tevi:
1. Atceries lietišķo etiķeti. Lietišķās etiķetes pamatā ir laba komunikācija. Vienmēr pret visiem darbā izturies ar cieņu, uzslavē, motivē kolēģus, tad pretī saņemsi tieši to pašu pozitīvo lādiņu.
2. Apdomā savu neverbālo izturēšanos. Nepieklājība var tikt nodota ne tikai sarunās, taču arī ar sejas izteiksmēm, ķermeņa valodas un nepieklājīgu izturēšanos, piemēram, darbā kādam sejas priekšā tīši aizcirst durvis..
3.Pārpratumi. KAS tiek skaļi pateikts ir vienlīdzīgs ar KĀ tas tiek pateikts. Centies vienmēr skaidri izteikt savu domu, ja nepieciešams, tad pārformulē savu teikto, lai Tevis sākotnēji teiktais nepazustu "tulkojumā". Kā arī, ja Tu īsti nesaproti vai teiktais sāk izklausīties diezgan ačgārni, ko kāds kolēģis cenšas Tev pateikt, uzdod papildus jautājumus, lai nerastos nevajadzīgas situācijas.
4. Pārlasi ziņu, pirms nosūti to. Cik reizes ir lasīts kāds e-pats no priekšnieka, kur tas izklausās dusmīgs un teju vai nepieklājīgs? Beigās, protams, izrādās, ka viss ir kārtībā, viņš nav uz Tevi dusmīgs. Tavā prātā pārpratums radās tikai tāpēc, ka neredzēji rakstītāja seju, nedzirdēji toni, ja viņš teiktu to visu klātienē. Tāpēc savā rakstiskajā saziņā centies pieturēties pie lietišķās etiķetes, kā arī vienmēr pārlasi uzrakstīto.
5. Pirms rīkojies - padomā! Katram no mums ir bijusi vismaz viena situācija, kurā esam pateikuši kaut ko, ko vēlāk nožēlojam. Vienmēr nedaudz apdomā to, ko vēlies teikt, ja jūti, ka esi dusmīgs, tad aizskaiti līdz desmit vai centies iedomāties kaut ko pozitīvu, tikai tad runā. Galvenais centies vienmēr skaidri izteikties, kā arī ļauj darīt to citiem.
6. Nepaļaujies uz tehnoloģijām. Mūsdienu darba vide nav iedomājama bez e-pastiem, īsziņām, sociālajiem medijiem utt. Tas viss palīdz vieglāk un ērtāk komunicēt, taču, ja tas iespējams, vienmēr labāk izvēlies klātienes komunikāciju. Pierādīts, ka, jo vairāk komunicējam caur e-pastu un citām tāda veida opcijām, jo negatīvāk tas ietekmē cilvēka spējas komunicēt un socializēties klātienē.
Avots: http://www.entrepreneur.com/article/270214