Blogs

Arī e-pastā no kļūdām jāizvairās

Labi uzrakstīts e-pasts, īsziņa vai pat ieraksts uz “Facebook” sienas, nemaz nerunājot par vēstulēm, ir ne tikai komunikācija, kuras mērķis ir būt saprotamai citiem, bet arī var palīdzēt gūt cieņu darba devēja acīs. Pāspīlēti? Lielākā daļa komunikācijas birojā šodien notiek tieši rakstītā veidā. Līdz ar to skaidrība un izvairīšanās no rupjām kļūdām ir pozitīvs aspekts, kas var palīdzēt gūt papildu cieņu darba devēja acīs, jo nemaz tik daudzi cilvēki šodien ir spējīgi rakstīt bez kļūdām. Ja nav īsi pārliecības par to, vai teksts gramatiski un saturiski ir labi uzrakstīts, labāk to pirms nosūtīšanas skaļā balsī un uzmanīgi pārlasīt.

Biznesa pasaulē tiek izmantoti kā e-pasti, tā vēstules, prezentācijas, jaunumi, bilances, īsziņas, tvīti... Un katrā no formātiem ir būtiski rakstīt gramatiski pareizi. Ne tikai. Jāizvairās no banalitātes, jāpievērš uzmanība interpunkcijai, kā arī teksti pirms sūtīšanas ir jāpārlasa un jāizvēlas pēc iespējas īsāki paskaidrojumi, lai nenogurdinātu lasītāju.
Rakstnieki un žurnālisti ir novērojuši, ka cilvēki rakstu valodā ļoti bieži nav radoši. Mēs savā ikdienā esam pieraduši izmantot vienus un tos pašus vārdus, kaut gan jebkura valoda ir bagāta un piedāvā daudzveidību. Tāpēc, lai uzlabotu savas rakstnieka spējas, katru dienu varam iemācīties vienu jaunu vārdu, kas papildinās mūsu vārdu krājumu, kā arī veicinās mūsu smadzeņu darbību.
Šodien darba vidē visbiežāk komunikācijai tiek izmantoti e-pasti. Un parasti arī lielākās problēmas izriet tieši no e-pastiem, kas ir uzrakstīti gramatiski nepareizi un ir nesaprotami. Rakstu valodā passtāv daudz lielāka pārpratumu iespējamība, nekā verbālajā komunikācijā. Tāpēc ieteikums ir tāds – e-pasts jāraksta tikai tad, ja tas tiešām ir absolūtu nepieciešams. Varbūt kolēģi blakus kabinetā var apciemot vai arī piezvanīt?
Ja tomēr ir jāraksta, tad lodziņā “subject”, ierakstiet e-pasta mērķi, nosaukumu, lai pievērstu lasītāja uzmanību. Izvairieties no birokrātiskiem izteicieniem un garām uzrunām. Atkarībā no attiecību statusa ar kolēģi, izvēlieties uzrunu “mīļais, cienījamais...” vai arī “tu” vai “Jūs”. Parakstot vēstuli, labāk rakstiet vispirms vārdu un tikai tad uzvārdu, var pievienot telefona numuru vai departamenta nosaukumu, lai atvieglotu kolēģa teksta uztveri.
Tekstam jābūt pēc iespējas īsākam un labi ir to sadalīt paragrāfos, lai atvieglotu lasīšanu. Izvairieties no retorikas! Vienmēr pirms vēstules nosutīšanas sev pārjautājiet – vai to es teiktu arī tad, ja atrastos konkrētā cilvēka priekšā?

Piesakies jaunumiem e-pastā!

<  Atpakaļ

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku