Platformas izveidotājs ir itālis Alessio Romeo, kura ideja sākumā iemantoja atbalstītājus Itālijā, bet no novembra ir pieejama arī citur pasaulē. Doma par šādas platformas izveidošanu viņam radās, strādājot un pētot personāla vadības un darbinieku atlases jomu. „Face4Job” radās 2013. gadā, un uzņēmuma kapitāls bija vien 10 000 eiro, bet jau pēc septiņiem mēnešiem platforma tika piedāvāta Itālijā. Tagad platforma pieejama septiņās valodās, bet tās idejas autors norāda, ka pagaidām valodu grupā nav iekļauta Ķīna, bet tas ir uzņēmuma nākamais lielais mērķis.
Šī platforma atvieglo un paātrina rekrutēšanas procesu starp uzņēmumu un kandidātu. Saskaņā ar jaunākajiem datiem, lapā ir pieejami ap 20 miljoni darba piedāvājumu, no kuriem vairāk nekā viens miljons nāk no Itālijas, A. Romeo dzimtenes.
Kā darbojas „Face4Job”? Tie, kas ir bezdarbnieki vai vienkārši meklē jaunus izaicinājumus un darba piedāvājumus, var reģistrēties bez maksas un ievietot lapā savu CV. Papildu CV jānorāda savi talanti, kas izriet no desmit starptautiski atzītajām kompetencēm. Dibinātājs uzskata, ka tādā veidā kandidāts var gan pats apzināties savas reālās spējas un talantus, gan arī darba devējam tas atvieglo kandidātu atlases procesu.
Uzņēmumi, ieguldot nelielas naudas summas, var ar platformas starpniecību atrast nepieciešamo kandidātu, nepametot savu darba vietu un datoru. Ir vienkārši datu bāzē jāievada nepieciešamie parametri, kas tiek sagaidīti no kandidāta: valodu zināšanas, vecums, tehniskās kompetences, dzīvesvieta un talanti. Piemēram, iepriekš minētās informācijas reģistrēšana izmaksā vienu eiro dienā (kamēr sludinājums ir pieejams lapā) un ar to pietiek, lai saņemtu savā rīcībā iespējamo kandidātu telefona numurus un e-pasta adreses.
Otrais solis ir samazināt iespējamo kandidātu loku, īstenojot online interviju. Kandidātiem ir jāatbild uz 12 vairāk vai mazāk tradicionāliem jautājumiem pirmajā fāzē. Šī intervija nenotiek klātienē. Kandidāts to ieraksta un nosūta darba devējam. Ja kandidāts nav apmierināts ar savu runu, var to atkārtot. Trešais solis ir darba intervija. Tas patiesībā ir vēl viens video ieraksts – video intervija, kuru sev vēlamā brīdī ieraksta kandidāts, taču šai gadījumā jautājumi jau ir konkrētāki un personalizēti. Tomēr šai gadījumā atbildes vairs nevar mainīt. Par katru šādu saņemto video interviju uzņēmumam jāmaksā viens eiro. Ceturtais un pēdējais solis ir „room” jeb aci pret aci online tikšanās, kas joprojām notiek „Face4Job” platformā. Uzņēmums maksā vienu eiro par katru noslēgto videosarunu. Kandidātam viss ir par velti, turklāt viss notiek no viņam vēlamas vides – tās va rbūt mājas, kafejnīca utt.
A. Romeo skaidro, ka uzņēmums neiejaucas atlasē, jo viņaprāt cilvēkresursi nav vienkārši patēriņa prece. „Face4Job” uzdevums ir piedāvāt instrumentu uzņēmumiem, kura pamatā ir cieņa pret katru personu un tās profesionalitāti.
Vairāki simti uzņēmumi jau ir reģistrējušies un izmanto šo pakalpojumu. Tāpēc uzņēmums arī plāno uzlabojumus un domā par nākotni, meklējot jaunus tehniskus risinājumus.