Lielākoties, neatkarīgi no tā, caur kurieni nosūti pieteikumu, tā nonāk tajā pašā vietā - uzņēmuma kopējā pieteikšanās sistēmā. Ir arī kompānijas, kam nav kopējās pieteikšanās sistēmas, tad šie pieteikumi nonāk vienā vai vairākās konkrētās e-pasta adresēs, kas lielākoties pieder personāla atlases darbiniekiem vai, mazākos uzņēmumos, uzņēmuma vadītājiem.
Kopumā, tam, no kurienes nāk pieteikums, nav nozīmes un, par tevi kā par kandidātu, neko nepasaka. Bieži vien, līdz pieteikums nonāk pie intervētāja, viņš nezin, no kurienes tas ir nācis, jo tas paspējis ieziet cauri asistentam, vēl kādam menedžerim un tikai tad nonācis īstajās rokās.
Kam ir svarīgi, caur kurieni nāk pieteikums?
Atbilde ir viena - cilvēkresursu nodaļai. Cilvēkresursu nodaļa visdrīzāk varētu izmantot informāciju par to, kur cilvēki piesakās, lai noteiktu, kur nākotnē viņiem būtu jāiegulda laiks un budžets, lai izvietotu sludinājumus. Ja, piemēram, viņi konstatē, ka vairākums kandidātu piesakās, izmantojot LinkedIn, vai vairāk pieteikumu nācis no kāda cita sludinājumu portāla, nevis viņu pašu mājas lapas, viņi varētu apsvērt iespēju vairāk sludinājumus izvietot tieši lapās, no kurām nāk vairāk pieteikumi.
Kāpēc kompānijas izmanto sludinājumu portālus?
Ja sludinājumi galu galā nonāk vienā un tajā pašā vietā, tad kāpēc vispār izmantot vairākus sludinājumu portālus?
Atbilde ir diezgan vienkārša - sludinājumu izvietošana vairākās vietās palielina pieteikumu skaitu. Darba sludinājumu izvietošana vairākās platformās palīdz uzņēmumam sasniegt lielāku auditoriju un, iespējams, konkrētāku auditoriju. Mēs katrs izmantojam citus resursus, lai meklētu vakances, tāpēc, jo plašāk sludinājums publicēts, jo vairāk acu pāru to redzēs. Kā arī, tas strādā kā mārketings, jo uzņēmumi plašākai auditorijai parāda, ka viņi tādi ir, un tiem, kam ieinteresē, tiem parāda arī kas viņi ir.
Kā tad ir vislabāk pieteikties?
Ja tu izmanto kādu no portāliem, tad tas ir nenozīmīgi, caur kuru tu piesakies. Taču ir viens BET!!!
Ja tev konkrētajā kompānijā strādā kāds pazīstamais, tad vislabāk pieteikumu ir virzīt tieši caur to cilvēku, kuru tu pazīsti, jo tādā veidā tavs pieteikums personāla atlases speciālista rokās nonāks daudz ātrāk, un iekšējā darbinieka rekomendācija gandrīz vienmēr dod papildus punktus.
Pat, ja konkrētajā kompānijā nestrādā kāds tuvs paziņa vai radinieks, tu vari paskatīties LinkedIn kopīgos kontaktus un apjautāties kādam no kopīgajiem kontaktiem, vai ir iespējams tavu pieteikumu nodot atlases speciālistam.
Tur ieslēdzas loģika - BET KĀPĒC, LAI ŠIS CILVĒKS MAN PALĪDZĒTU? Pasaulē ir plaši atzīts modelis, ka kompānijas atlīdzina saviem darbiniekiem par piesaistītu talantu. Arī Latvijā ir tādas kompānijas, kas piekopj šādu talantu meklēšanas sistēmu, jo tas var sanākt lētāk nekā piesaistīt ārējās atlases kompānijas. Tāpēc būs kompānijas, kuru darbinieki labprāt palīdzēs nonākt tavam CV līdz atlases speciālista acīm.
Svarīgi!
Piesakoties vakancei, neaizmirsti savā CV ielikt ne tikai amata nosaukumu, bet arī darba pienākumu aprakstu, jo personāla atlases speciālists nezin visas profesijas un, ticiet vai nē, bet divos dažādos uzņēmumos viena un tā paša amata nosaukuma speciālisti pilda katrs citādus pienākumus. Vai arī ir redzēti tik sarežģīti amata nosaukumi, ka labi gribot tos nevar atšifrēt, lai saprastu, kaut tikai kurā virzienā cilvēks darbojas.
Avots - https://www.themuse.com/advice/should-you-apply-job-board-or-company-website-careers-page