0

Blogs

Kā vadīt milēniuma paaudzes darbiniekus, kad arī pats nāc no šīs paaudzes?

"Milēniuma paaudze" kopumā attiecas uz cilvēkiem, kuri dzimuši laikposmā no pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumam līdz 2000. gadam.  Šobrīd arvien aktuālāks ir jautājums, kā tad labāk vadīt darbiniekus, kas nāk no šīs paaudzes, jo, ja skatās no negatīvās puses, tad viņi tiek raksturoti kā slinki, patmīlīgi un nespējīgi ilgi noturēties vienā darbavietā? Protams, ir arī pozitīvās puses - šīs paaudzes cilvēki ir arī pašpārliecināti, radoši un atvērti jaunām idejām.

Arvien biežāk par vadītājiem tiek iecelti tieši cilvēki, kas nāk no šīs pašas paaudzes, un nereti tiek uzdots jautājums, kā vadīt milēnium paaudzi un darbiniekus viņu pašu vecumā.

Pāriešana no kolēģa uz vadītāja lomu var būt grūta, jo īpaši, ja nākas vadīt savus vienaudžus. Kaut arī tas var aizņemt kādu laiku, lai iepazītos ar jauno pozīciju, būt proaktīvam un uzsākt vadītāja gaitas ar pareizajiem lēmumiem, var palīdzēt panākumu gūšanā. Zemāk ir daži ieteikumi kā rīkoties.

Pievērsiet uzmanību.

Ieņemot  vadītāja lomu, ir svarīgi nepārtraukti pievērst uzmanību tam, kas notiek jums apkārt birojā.

Tas gan nenozīmē to, ka vajadzētu bāzt degunu tur, kur nevajag, vai nepārtraukti domāt par to, ko mani padotie tagad domā par mani.

Tas nozīmē, ka jums ir nepieciešams klausīties savos padotajos, būt pieejamam, kad viņiem to vajag un pievērst uzmanību iespējamām problēmām pārmaiņu laikā. Papildus tam, ka esat uzmanīgs, esiet arī proaktīvs. Negaidiet, kamēr jūsu padotie paši vērsīsies pie jums, kad viņiem būs ko teikt - nē, jautājiet viņiem, runājiet ar viņiem.

Pievienojiet vērtību, kur variet, bet nepārsniedziet robežas.

Sākumā noteikti var būt neērti būt paaugstinātam, it īpaši tāpēc, ka ar padotajiem esiet vienaudži. Lai gan dažus no jūsu kolēģiem būs vieglāk vadīt nekā citus, ir svarīgi atcerēties, ka tam, ka tieši jūs esat paaugstināts, ir kāds iemesls. Daudzi uzskata, ka vecumam ir noteicoša loma, lai ieņemtu vadošas pozīcijas, tāpēc vadīt komandu, kas ir viena vecuma ar jums vai vecāki, var būt grūti.

Lai atvieglotu šo saspringto brīdi, ir vērts atspoguļot, uzsvērt  jūsu stiprās puses un to, kā jūs varat atbalstīt savu komandu, bet nevajag šaut pār strīpu, un mēģināt ietekmēt situācijas, kurās jūsu palīdzība nav nepieciešama.

Palīdziet attīstīties.

Izaugsmes veicināšana ir viena lieta, taču parādīt KĀ attīstīties ir pavisam cita. Iespējams, ka sākumā tas nav saprotams, bet ir cilvēki jūsu pakļautībā, kuri var nezināt, ko viņi vēlētos darīt tālāk, un, ja viņi nezin, ko grib, tad nezin kā to sasniegt.

Tātad, kā jūs varat palīdzēt savai komandai augt? Atcerieties, kā jūs attīstījāties? Kādus soļus spērāt? Padomājiet par savu pieredzi un atrodiet radošus veidus, kā palīdzēt jūsu komandai attīstīties.

Jautājiet darbiniekiem, kā viņi vēlās augt un dalieties savā pieredzē. Šādā veidā darbinieki jutīs jūsu centienus viņus atbalstīt un jutīs atbildību ieguldīt savos personīgajos sasniegumos un attīstībā.

Skaidri definēt, ko jūs sagaidiet?

Daudzi darbinieki apgalvo, ka viņu galvenais trauksmes avots ir tas, ka viņi nezina, ko vadītājs no viņiem sagaida  un kā tiks vērtēts viņu sniegums.

Ja darbinieki zin, kādi rezultāti viņiem jāsasniedz un kā tie tiks vērtēti, tad, gandrīz vienmēr, viņu produktivitāte ir augstāka.

Noteikti vajag definēt, kādus mērķus un rezultātus ir jāsasniedz katram padotajam, un vajag pārliecināties, ka darbinieks tiešām ir sapratis, ko jūs ar to domājiet. Ir vieglāk īstenot uzstādījumus, ja abām pusēm ir skaidrs, kas jādara.

Izprotiet, kā jūsu darbības ietekmē jūsu komandu.

Lai jūs būtu ne tikai vadītājs, bet arī līderis, ir ļoti svarīgi zināt, kā jūsu izturēšanās ietekmē jūsu komandu. Ja jūs kā vadītājs strādājiet līdz vieniem naktī vai turpiniet strādāt arī savā atvaļinājumā, tad jūs nedrīkstiet likt noprast, ka no darbiniekiem tiek gaidīts tieši tas pats, jo bieži vien darbiniekiem rodas tā sajūta, ka es nedrīkstu doties mājās, kamēr viņu vadītājs nav aizgājis.

Ļaujiet savai komandai paņemt pārtraukumu.

Jums kā vadītājam ir jānodrošina, ka darbinieki arī atpūšas. Jūsu pienākums ir atbalstīt savu komandu, lai viņi gūtu panākumus, bet ir ļoti grūti kaut ko sasniegt, ja ne uz brīdi nepārstāj domāt par darbu, tā teikt “neatiet”. Darbinieku neatslēgšanās no darba vakaros vai brīvdienās var novest pie izdegšanas, un tas noteikti ietekmē arī produktivitāti un radošumu.

Tieši milēniuma paaudzi ir grūtāk atiet no darba, jo, pateicoties modernajām tehnoloģijām, viņi ir pastāvīgi savienoti ar darbu - vai tas ir planšetdators, portatīvais dators vai mobilais tālrunis. Tas ir krass kontrasts salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm, kuras varēja patiešām "atslēgties" brīdī, kad atstāj ofisu.

Tāpēc ir jāprot plānot darbs, lai ļautu savai komandai atpūsties viņu nopelnītajās brīvdienās vai atvaļinājumā, nepārtraucot darba plūsmu.

Vadīt milēniuma komandu nav viegli un sākumā tas var likties pat biedējoši, bet tā ir neatsverama pieredze, kas ļauj jums izaugt par labāku līderi.

Avots - https://www.workitdaily.com/manage-millennials-when-millennial/


<  Atpakaļ

Uzzini pirmais

Piesakieties jaunumu saņemšanai e-pastā:

www.enjoyrecruitment.lv izmanto sīkdatnes (cookies), kas saglabā informāciju par Tavu mājaslapas apmeklējumu. Dati ir anonīmi, tie palīdz mums uzlabot mājaslapas un sniegto pakalpojumu kvalitāti. Sīkāk par Sīkdatnēm un Privātuma Politiku