Kādēļ personāla atlases kompānijām ir tik svarīgi pārdot “ekskluzivitāti”? Dažiem tas ir diezgan skaidri saprotams, ka strādāt ar vienu atlases kompāniju ir nevis tikai atlases kompānijas, bet arī klienta interesēs, taču daži vēl joprojām lemj par labu vairāku atlases kompāniju pakalpojumu izmantošanai vienlaikus. Kādēļ tomēr “ekskluzivitāte” ir tik nepieciešama? Tālāk iesākumam ir minēti 13 iemesli, kāpēc tā.
- -Strādājot ar “ekskluzivitāti”, atlases kompānija nes pilnu atbildību, lai aizpildītu vakanto darba vietu. Taču klienti dažkārt var domāt, ka atlases kompānija izrādīs lielāku centību un ieinteresētību, ja viņiem šajā procesā būs konkurence, bet patiesībā efekts ir pilnīgi pretējs - atlases kompānijas interese noplok, ja klients viņiem neizrāda pilnīgu uzticēšanos, un parasti visa enerģija tiek patērēta uz klientiem, kas ir viņus izvēlējušies kā vienīgos sadarbības partnerus.
- -Atbildība par veiksmīgu atlases procesa noslēgšanu ir uz atlases kompānijas pleciem. Ja vakance ir uzticēta vienai atlases kompānijai, tad tā ir atbildīga par visām problēmām, kas atlases gaitā rodas. Klients var koncentrēties uz uzņēmuma attīstību, kamēr atlases kompānija dara savu darbu, tādā veidā izpaliek sekošanā līdzi visu atlases kompāniju veiksmēm un neveiksmēm šajā procesā.
- -“Ekskluzivitāte” nozīmē, ka atlases kompānijai ir jādod pietiekams laiks, lai savu darbu izdarītu rūpīgi. Klientam ir jākoncentrējas uz kvalitāti nevis ātrumu. Kāpēc balstīt savu izvēli uz to, kurš var piedāvāt kandidātu ātrāk nevis to - kurš to izdarīs kvalitatīvāk? Vai Jūs izvēlētos smadzeņu ķirurgu pamatojoties uz to, kurš var veikt operāciju ātrāk?
- -“Ekskluzivitāte” ļauj atlases kompānijai iesaistīt visus resursus vakances aizpildīšanai. Tā nav tikai ātra iziešana cauri datu bāzei, bet rūpīga, detalizēta talantu meklēšana, iekļaujot sociālos portālus, publiskās datu bāzes un headhunting jeb tiešo meklēšanu.
- -Strādāt ar “ekskluzivitāti” parasti nozīmē, ka atlases kompānijai ir pietiekami daudz laika, lai saplānotu atlases procesu, sākot ar visu iespējamo meklēšanas kanālu saraksta izveidi. Jo rūpīgāk tiek paveikts darbs, jo atbilstošāki kandidāti tiek uzrādīti.
- -Tas dod laiku veikt visaptverošu kandidātu meklēšanu privātajās un publiskajās datu bāzēs. Tādejādi klients saņem labāko kandidātu, nevis labāko, ko redzēja šajā nedēļā.
- -Atlases kompānijai ir laiks “izķemmēt” visus pieejamos tīklus, online resursus, sociālos portālus un meklēt arī pasīvajā darba meklētāju sarakstā, nevis tikai aktīvajā, jo visticamāk, darbinieks, kuru šobrīd meklējat, jaunu darbu nemaz nemeklē.
- -Ja sadarbojaties ar starptautisku atlases kompāniju, tad “ekskluzivitāte” dod laiku, lai meklētu jums nepieciešamo talantu arī ārpus valsts robežām, ja tādu iespēju izskatiet.
- -“Ekskluzivitāte” nozīmē, ka atlases kompānijai ir vairāk laika, lai veiktu patiešām rūpīgu katra kandidāta izvērtēšanu, iekļaujot prasmju, pieredzes un personības novērtējumu, kā arī motivācijas izvērtēšanu, lai aiztaupītu klientam laiku un vilšanos.
- -Klients ietaupīs laiku uz komunikāciju, jo par šo konkrēto vakanci būs jākomunicē tikai ar vienu pašu izvēlēto atlases kompāniju, nevis ar vairākām aģentūrām.
- -Ja klientam ir nepieciešama konfidencialitāte, tad viennozīmīgi ir nepieciešama arī “ekskluzivitāte”. Jo viena atlases kompānija vidēji tiekas ar 10 labākajiem kandidātiem jau klātienē, kur stāsta par šo pozīciju un uzņēmumu, un, ja šādas kompānijas ir 5-6, tad par to jau zina nevis tikai 10 cilvēki, bet jau vismaz 50, un pie tāda skaita - kāda tur vairs konfidencialitāte.
- -Klienta vārds un tēls tiek uzlabots izmantojot vienu atlases kompāniju nevis vairākas, jo, būsim godīgi, atlases kompāniju resursi pārklājās, un var sanākt situācija, ka tās pašas dienas vai nedēļas laikā vienam kandidātam var zvanīt vairākas atlases kompānijas un piedāvāt to pašu vakanci tajā pašā uzņēmumā. Vai Jūs tādā gadījumā arī nekļūtu aizdomīgi?
- -“Ekskluzivitāte” garantē, ka klientam nebūs jācīnās ar tādām problēmām, kā divas vai vairākas kompānijas ir iepazīstinājušas un piedāvājušas to pašu kandidātu uz to pašu vakanci. Šāds pavērsiens var nākt par sliktu klientam, jo dažas kompānijas vienkārši atmetīs ar roku un vairs netērēs laiku uz klientu, kas sadarbojās arī ar citām kompānijām.
- Avots - http://gregsavage.com.au/2011/06/08/15-reasons-why-exclusivity-is-in-your-clients-best-interests/