Jūsu labākais darbinieks tikko aizgāja no darba. Jūsu lielākais klients lauza līgumu ar Jūsu uzņēmumu. Jūs esiet pieķēris darbinieku, kurš ir zadzis no Jūsu uzņēmuma. Iekšā virmo dusmas, aizvainojums un vilšanās. Viss, ko vēlaties darīt ir kliegt un varbūt pat izplūst asarās.
Šie ir mirkļi, kas jūs definēs kā līderi. Atbildīgajiem cilvēkiem neizbēgami būs jāsaskaras ar grūtībām, kas ir pilnīgi nekontrolējamas. Jūsu uzdevums ir ne tikai atrisināt šādas situācijas, bet arī tās novērst un pārvarēt.
Līderis nedrīkst reaģēt uzreiz, kad rodas kāda problēmsituācija, ja tā notiek, tad tas noteikti nav pluss, bet drīzāk mīnuss. Tas ir drošs veids, kā palielināt atlūgumu skaitu, atsvešināties no savas menedžeru komandas un radīt par sevi sliktu reputāciju kā vadītājam, ar kuru neviens negrib strādāt.
Vadītājam ir jāmāk kontrolēt sava reakcija uz notikumiem. Daudzi vadītāji nezina, kā viņu “smalkās” reakcijas vai mikro-izteiksmes var ietekmēt viņu komandu. Acu pārgriešanas, pārspīlētas izelpas un citi pasīvie agresīvie žesti ir vienlīdz kaitīgi.
Nav viegli iemācīties maskēt savas emocijas. Tas var prasīt vairākus gadus, līdz jūs beidzot iemācītos tās kontrolēt. Tomēr tā ir kritiska prasme, kuru noteikti vajadzēs izmantot, ja ieņemsiet vadošās pozīcijas.
Spēja kontrolēt savu reakciju būs viena no visvērtīgākajām prasmēm jūsu darbā, tāpēc ir jāapgūst, kā tikt ar to galā, lai nākamajā reizē, kad saņemsiet postošas, satraucošas vai neapmierinošas ziņas, jūs jau varētu izmēģināt šīs piecas taktikas:
1. Elpojiet.
Ieelpojiet. Izelpojiet. Atkārtojiet.
2. Kontrolējiet savu sejas izteiksmi.
Vai Jūs sākat ļoti ātri mirkšķināt acis? Vai Jūsu apakšžoklis atkaras līdz grīdai? Vai Jūs pārāk traki sarauciet pieri?
Kaut arī iekšēji brūkat kopā, neizrādiet to savā sejas izteiksmē. Atslābinieties un mēģiniet nomierināties.
3. Neko nesakiet.
Ja konkrētā situācija ir Jūs atstājusi mēmu, tad vienkārši neko nesakiet. Mums ir tendence izvairīties no klusuma mirkļiem, kā rezultātā mēs mēģinām pateikt jebko, lai aizpildītu klusumu, bet pateikto vēlāk var nākties nožēlot.
Tas ir pilnīgi pieņemami, pateikties personai par to, ka šī informācija tiek Jums pasniegta un ka jums ir nepieciešams laiks, lai to apstrādātu. Izanalizējiet un tikai tad speriet nākamo soli.
4. Kļūstiet radoši.
Ne visi no mums ir dabiski mierīgi un racionāli. vadītāji parasti ir kaislīgi un ātri reaģē, un pateikt kontrolēt savu sejas izteiksmi ir vieglāk nekā to izdarīt.
Ja ir grūti kontrolēt sejā atspoguļotās emocijas, ir laiks kļūt radošam. Ja jūtiet, ka tūlīt vairs nespēsiet kontrolēt savas emocijas, tad iztēlojieties to, kas jums automātiski nes prieku - bērni, mājdzīvnieks, atvaļinājums vai jebkas cits, līdz atgūstiet kontroli.
5. Izrunājaties.
Tu esi cilvēks, nevis robots. Emocijas, kuras vienā brīdī ir apspiestas, nākamajā vajag palaist vaļā. Tas nenozīmē, ka vajag atrast kolēģi, kam to visu stāstīt, jo darbā lietas ātri izplatās. Vajag atrast cilvēku neatkarīgu no jūsu darba - labākais draugs, dzīvesbiedrs vai terapeits.
Avots - https://www.inc.com/mandy-gilbert/5-ways-to-master-your-poker-face-its-a-stronger-leadership-tool-than-you-think.html