Pastāv liela darba devēju, kuri pilnībā aizlieguši lietot sociālos portālus darba laikā, jo tie novērš uzmanību no darba pienākumiem un ir lieks laika kavēklis. Tas, protams, ir saprotams, kāpēc darba devējam vajadzētu maksāt darbiniekam par laiku, kas tiek izšķiests dažādās online izklaidēs.
Taču, vai sociālo lietotņu aizliegumi uzlabo darba produktivitāti un atmosfēru darba vietā? Noskaidrosim! Ideālā situācijā darba devējs vēlētos, lai darbinieks pavadītu vismaz 8 stundas strādājot un koncentrējoties darbam, bet realitātē tas nebūt nav iespējams, jo mūsu prāti to ne fiziski, ne morāli spētu izturēt. Lai darbinieki saglabātu produktivitāti, nepieciešamas īsas pauzes, kas nesaistās ar darbu - sociālie portāli sniedz tādu iespēju.
Tiek izdalīti 4 iemesli, kāpēc aizliegt sociālos portālus darbā nebūtu vēlams:
1) Y paaudzei jeb jaunākajiem darbiniekiem tā ir vitāla dzīves sastāvdaļa, jo viņiem svarīgi ir nebūt atrautiem no jaunumiem un notikumiem. Tomēr, ja darba devējs liedz šādu iespēju, tad, visticamāk, ka darbinieks meklēs vietu, kur priekšniecība ir saprotošāka.
2) Tas var likt darbiniekam noprast, ka viņam neuzticas. Tas var ietekmēt personālu un radīt negatīvu atmosfēru.
3) Kad darbinieks jūt, ka darbā tiek atbalstīts, tad palielinās viņa produktivitāte. Ja tiek aizliegti sociālie portāli, tad darbinieks var sākt just, ka netiek sniegts nepieciešamais atbalsts.
4) Līdzsvars ir produktivitātes atslēga - sociālo portālu aizliegums grautu šo līdzsvaru. Tas būtu tas pats, ja darbiniekiem būtu aizliegts runāt par ar darbu nesaistītām lietām vai smēķēt darba laikā.
Avots: http://www.entrepreneur.com/article/228641
Piesakies jaunumiem e-pastā!